Kolekcje Sprint

17.02.2021
Category: Twoją Zdolność

Jeśli masz jedną lub więcej kolekcji wymienionych w raporcie kredytowym, może to poważnie wpłynąć na Twój wynik FICO. Twoja historia płatności stanowi 35% Twojej zdolności kredytowej, ponieważ pożyczkodawcy chcą sprawdzić, czy masz historię terminowego regulowania rachunków.

Większość wierzycieli ostatecznie wyśle ​​Cię do windykacji, jeśli nie zapłacisz rachunku. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że ​​rachunki za telefon komórkowy są jednymi z najczęściej nieopłaconych rachunków wysyłanych do windykacji. Jeśli więc niedawno wysłałeś rachunek ze Sprint do agencji windykacyjnej, ten artykuł pokaże Ci, jakie są Twoje kolejne kroki.

Ile czasu zajmuje zgłoszenie windykacji do biur informacji kredytowej?

Niezapłacone rachunki pojawią się w raporcie kredytowym w krótkim czasie. Zwykle rachunek pojawia się, gdy tylko Sprint odpisze dług jako stratę i prześle go do firmy windykacyjnej.

Zwykle dzieje się to po 90 do 180 dniach braku płatności. Większość wierzycieli nie powiadomi Cię, kiedy wyślą rachunek do windykacji, więc Ty musisz monitorować swój raport kredytowy.

Gdy to się stanie, najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to zignorować to i mieć nadzieję, że zniknie. Nawet posiadanie jednego konta w kolekcji może poważnie wpłynąć na Twoją zdolność kredytową. Im wyższa jest Twoja zdolność kredytowa, tym więcej punktów możesz stracić.

Nie można dokładnie obliczyć, o ile spadnie Twoja zdolność kredytowa. Ale oto kilka czynników, które mogą na to wpłynąć:

  • Ile dni był zaległy rachunek
  • Kwota niezapłaconego rachunku
  • To rodzaj długu
  • Czy kwota w windykacji została zapłacona, czy nie

Jak usunąć niezapłacony rachunek Sprint z mojego raportu kredytowego?

Gdy Sprint zgłosi Cię do agencji windykacyjnej, może to pozostać w Twoim raporcie kredytowym przez okres do siedmiu lat. I prawdopodobnie pozostanie tam, nawet jeśli ostatecznie zapłacisz rachunek w całości. Poniżej znajduje się sześć kroków, które możesz podjąć, aby usunąć zbiórkę z raportu kredytowego.

Spróbuj najpierw rozwiązać ten problem ze Sprintem

Jeśli rachunek nie został wysłany do agencji windykacyjnej, powinieneś najpierw skontaktować się ze Sprintem, aby spróbować rozwiązać problem. Jeśli możesz, opłacenie rachunku w całości jest najlepszym sposobem rozwiązania sprawy.

Ale większość firm chce z tobą współpracować, więc jeśli nie możesz zapłacić pełnej kwoty, zapytaj przedstawiciela, czy możesz skonfigurować plan płatności. Dzięki temu Twoje konto odzyska dobrą opinię i możesz uniknąć wysyłania do windykacji.

Sprawdź wszystkie trzy raporty kredytowe

Jeśli Sprint wysłał już niezapłacony rachunek do agencji windykacyjnej, w następnej kolejności przyjrzyj się raportowi kredytowemu. Powinieneś poprosić o kopię raportu kredytowego od Experian, Equifax i TransUnion.

Możesz otrzymać bezpłatną kopię raportu kredytowego z AnnualCreditReport.com i nie wpłynie to na Twoją zdolność kredytową. Gdy otrzymasz wszystkie trzy kopie, możesz dowiedzieć się, kto obecnie jest właścicielem długu i jego dane kontaktowe.

Poproś wierzyciela o potwierdzenie długu

Dzięki ustawie o uczciwych praktykach windykacyjnych masz prawo zwrócić się do windykatora o zweryfikowanie Twojego długu. Nawet jeśli planujesz ostatecznie spłacić dług, dobrze jest zrobić to najpierw.

Poproszenie firmy windykacyjnej o weryfikację zadłużenia zmusza ich do:

  • Sprawdź, czy dług jest prawdziwy
  • Sprawdź, czy dług należy do Ciebie
  • Udowodnij, że dług nie został spłacony
  • Udowodnij, że jest upoważniony do ściągnięcia długu

Możesz znaleźć przykładowy list potwierdzający dług i wysłać go do wierzyciela listem poleconym. Jeśli wierzyciel nie odpowie w ciągu 30 dni, możesz złożyć skargę do Biura Ochrony Konsumentów (CFPB).

Poproś o korektę wartości firmy

Jeśli masz historię płacenia rachunków w terminie i była to tylko jednorazowa wpłata, możesz poprosić wierzyciela o korektę wartości firmy. To jest list, który wysyłasz do wierzyciela z prośbą o usunięcie nieodebranej płatności z Twojego raportu kredytowego.

Jak sama nazwa wskazuje, Twój wierzyciel nie jest zobowiązany do spełnienia Twojej prośby. I prawdopodobnie nie, jeśli masz historię nieodebranych płatności. Ale jeśli możesz udowodnić, że to pomyłka i jeśli zapłaciłeś w całości rachunek, Twój wierzyciel może rozważyć usunięcie opłaty.

Poproś o „zapłatę za usunięcie

Jeśli prośba o korektę wartości firmy nie działa, możesz spróbować wynegocjować „zapłatę za usunięcie. Jest to umowa, zgodnie z którą Twój wierzyciel usunie rachunek z Twojego raportu kredytowego pod warunkiem, że zapłacisz go w całości.

Aby rozpocząć ten proces, musisz najpierw dowiedzieć się, kto jest właścicielem długu. Gdy dowiesz się, kto jest wierzycielem, możesz wysłać do niego list z prośbą o usunięcie opłaty z Twojego konta, aw zamian zapłacisz w całości rachunek.

To może być jeden z najłatwiejszych sposobów usunięcia kolekcji z konta. Jeśli wierzyciel wyrazi zgodę, upewnij się, że zgadza się na to na piśmie.

Biura kredytowe patrzą z góry na praktykę, więc niektórzy wierzyciele tego nie zrobią. Ale wielu to zrobi, więc zawsze warto zapytać. Nie zrażaj się, jeśli będziesz musiał z nimi kilkakrotnie korespondować, aż dojdziesz do porozumienia.

Zwróć się o pomoc do profesjonalnej firmy naprawczej

Wreszcie, jeśli nie masz szczęścia, aby samodzielnie usunąć niezapłacony rachunek, możesz zwrócić się o pomoc do specjalisty. Profesjonalna firma zajmująca się naprawami kredytów będzie miała sprawdzone strategie usunięcia rachunku Sprint z raportu kredytowego. Mogą również zająć się innymi rachunkami, które obniżają twoją zdolność kredytową.

Następne kroki

Próba usunięcia niezapłaconego rachunku Sprint z raportu kredytowego może być frustrująca, ale jest to dobrze wykorzystany czas. Twoja ocena kredytowa ma znaczący wpływ na Twoją przyszłość finansową, więc chcesz mieć pewność, że jest w dobrej kondycji.

Warto być proaktywnym i podjąć wszelkie niezbędne kroki w celu usunięcia szkodliwych windykacji z raportu kredytowego. Idąc dalej, upewnij się, że wypracowałeś dobre nawyki finansowe, aby uniknąć ponownego znalezienia się w takiej sytuacji.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy