Jakie są aktywa w bilansie?

17.02.2021
Category: Będziesz Chciał

Aktywa Twojej małej firmy są kluczowym wskaźnikiem jej wartości zarówno dla Ciebie, jak i dla inwestorów. Nie wiesz, gdzie stoi Twoja mała firma? Rozbij swój bilans.

Tutaj będziesz mógł porównać swoje aktywa ze swoimi pasywami, aby ocenić wartość swojej małej firmy. Im większą masz wartość, tym bardziej możesz być atrakcyjny dla inwestorów. Pomoże Ci to uniknąć bycia częścią 87% firm, które muszą polegać na osobistej ocenie kredytowej właściciela, aby uzyskać finansowanie.

Przegląd zasobów

Wszyscy słyszeliśmy o aktywach – niezależnie od tego, czy są częścią naszych finansów osobistych, czy też naszych firm. Aktywa pomagają w informowaniu o wartości Twojej firmy i składają się z pozycji, które posiada Twoja firma, jak pokazano w bilansie. Może to być wszystko, od gotówki po patenty. Posiadane przedmioty można uznać za aktywa materialne, takie jak grunty i wyposażenie. Mogą to być również wartości niematerialne, takie jak znaki towarowe lub prawa autorskie.

Przeglądając aktywa w bilansie, należy pamiętać, że są one wykazywane według kosztu, a nie wartości rynkowej. Koszt stanowi pierwotny koszt zakupu środka trwałego. Wartość rynkowa oznacza cenę, za jaką można było sprzedać składnik aktywów na konkurencyjnym rynku. W niektórych przypadkach przedsiębiorstwa z branży usług finansowych mogą być zobowiązane do wykazania swoich aktywów według wartości rynkowej.

Twoje aktywa również zostaną pogrupowane według kategorii. Na przykład w swoim bilansie zobaczysz zarówno aktywa bieżące, jak i długoterminowe. Twoje aktywa bieżące są również znane jako aktywa krótkoterminowe, a aktywa trwałe są również nazywane aktywami długoterminowymi. Na koniec bilansu Twoje aktywa są sumowane.

Małe firmy, takie jak Twoja, wykorzystują aktywa, aby generować większą sprzedaż i zwiększać swoje zyski – znane również jako dochód netto. Możesz wykorzystać swoje aktywa do wzrostu, ponownie inwestując je w swoją firmę.

Na przykład, możesz użyć środków pieniężnych, aby zapłacić za dodatek do budynku sklepu z pamiątkami. Rozbudowa sklepu pozwala na przenoszenie większej ilości zapasów. Zapewnia to większy wybór klientom i prawdopodobnie pomoże zwiększyć sprzedaż.

Bieżące aktywa

Jako właściciel firmy, Twoje aktywa bieżące prawdopodobnie przychodzą Ci do głowy jako pierwsze, gdy rozważasz bilans. Dzieje się tak, ponieważ można je zamienić na gotówkę w ciągu jednego roku. Aktywa te są również znane jako aktywa krótkoterminowe i obejmują:

  • Gotówka.Obejmuje to pieniądze, takie jak rachunki lub monety, które otrzymuje Twoja mała firma.
  • Ekwiwalenty gotówki.Obejmują one wszelkie inwestycje, które możesz szybko zamienić na gotówkę.Należności.Obejmują one pieniądze, które Twoi klienci są Ci winni za dostarczone przez Ciebie produkty i usługi.Inwentarz.Obejmuje to wszystkie produkty kupione dla małej firmy, które jeszcze nie zostały sprzedane.Różne wydatki opłacone z góry.Są to wydatki należne w przyszłości i opłacone z góry.Zbywalne papiery wartościowe.Są to inwestycje, które można sprzedać lub zbyć, takie jak akcje lub obligacje.Aktywa obrotowe są ważne, ponieważ pomagają opłacać codzienne czynności biznesowe. Na przykład, możesz użyć gotówki, aby zapłacić za media w budynku swojego sklepu. Gotówkę można również wykorzystać na zakup większej ilości zapasów lub zapasów dla Twojej firmy.

    Aktywa trwałe

    Jako właściciel małej firmy prawdopodobnie nie jesteś nowicjuszem w dokonywaniu inwestycji długoterminowych. Inwestycje te są przedstawiane w bilansie jako aktywa trwałe. Twoje aktywa długoterminowe są również znane jako aktywa długoterminowe i nie oczekuje się, że zostaną zamienione w gotówkę w ciągu jednego roku od daty bilansowej. Aktywa trwałe służą jako zasoby długoterminowe dla Twojej firmy. Obejmują aktywa, których nie zamierzasz sprzedać w ciągu roku, takie jak:

    • Maszyneria
    • EkwipunekMebleBudynkiWylądowaćFabryki, które posiadaszWartości niematerialneOceniając aktywa trwałe, warto również przyjrzeć się możliwym do zidentyfikowania wartościom niematerialnym. Te wartości niematerialne i prawne nie mają fizycznej postaci, ale nadal mają wartość dla Twojej firmy. Wycena wartości niematerialnych i prawnych jest trudna do wykonania i zwykle wymaga zewnętrznych ekspertów.

      Twoje wartości niematerialne i prawne pojawią się w Twoim bilansie tylko wtedy, gdy zostaną nabyte przez Twoją małą firmę. Są rejestrowane tylko wtedy, gdy mają wyraźną wartość i użyteczną żywotność. Uwzględnienie aktywów niematerialnych w bilansie może pomóc w uniknięciu złego zarządzania nimi. Może również pomóc Ci zachować świadomość ich wartości. Jest to ważne, ponieważ wartości niematerialne i prawne mają duży wpływ na Twój biznes i jego wartość. W rzeczywistości stwierdzono, że wpływają one nawet na wartość firmy na giełdzie.

      Pamiętaj, że wartości niematerialne, które są tworzone lub nabywane wewnętrznie, nie są wykazywane w Twoim bilansie. Tego rodzaju wartości niematerialne i prawne nie mają wartości rynkowej bezpośrednio z nimi związanej. Na przykład logo, slogany i inne materiały marketingowe Twojej małej firmy mają wartość, ale nie zostaną wymienione w bilansie.

      Możliwe do zidentyfikowania wartości niematerialne i prawne obejmują:

      • Patenty
      • FranczyzyLicencjeZnaki towarowePrawa autorskieOprogramowaniePo ich obejrzeniu warto zwrócić uwagę na niemożliwe do zidentyfikowania wartości niematerialne. Tych zasobów nie można oddzielić od Twojej małej firmy. Niezidentyfikowane wartości niematerialne i prawne generalnie nie są uwzględniane w bilansie. Jednak nadal będziesz chciał wiedzieć, jakie one są, podczas sprawdzania swoich aktywów. Oto przykłady:

        • Życzliwość
        • BrandingReputacjaAktywa finansoweAktywa finansowe to zazwyczaj aktywa trwałe, takie jak:

          • Inwestycje w aktywa lub papiery wartościowe innych instytucji
          • DybyObligacje państwowe i korporacyjneKapitał uprzywilejowanyHybrydowe papiery wartościoweNieruchomośćMogą to być jednak również aktywa obrotowe. Na przykład gotówka jest bieżącym aktywem finansowym. Zazwyczaj bieżące aktywa finansowe wynikają z umów.

            Jak analizować zasoby

            Przejrzenie aktywów nie wystarczy, aby w pełni zrozumieć, co oznaczają one dla Twojej firmy. Aby uzyskać głębszy wgląd, warto przeanalizować swoje aktywa. Aby zbadać swoje aktywa, rozważ zastosowanie tych wskaźników:

            Wskaźnik zwrotu z aktywów ogółemWskaźnik zwrotu z aktywów ogółem określa, jak efektywnie wykorzystujesz swoje aktywa do generowania dochodu lub zysków netto. Mierzy to przed zapłaceniem jakichkolwiek zobowiązań finansowych, takich jak podatki. Wzór na ten stosunek to:

            Zwrot z aktywów ogółem= zarobki przed odsetkami i podatkami (EBIT) / średnie aktywa ogółem

            Aby otrzymać swój EBIT, który oznacza zarobki przed dochodami i podatkami, należy dodać dochód netto firmy, koszty odsetek i podatki.

            Aby uzyskać średnie aktywa ogółem, możesz zsumować aktywa z bieżącego roku wymienione w bilansie. Następnie możesz dodać tę sumę do sumy z poprzedniego roku, a następnie podzielić przez dwa, aby uzyskać średnią.

            Powiedzmy, że Twoja mała firma miała aktywa 200 000 USD w zeszłym roku i 250 000 USD w tym roku. Twój obecny EBIT wynosi 4000 USD. W tym scenariuszu wypełnisz równanie w następujący sposób:

            0,0356 = 8 000 $ / (200 000 $ + 250 000 $) / 2

            Oznacza to, że masz 3,6% zwrotu z aktywów ogółem. Aby określić, czy jest to dobra liczba, możesz przeprowadzić porównanie lub analizę porównawczą. Niektórzy inwestorzy lubią porównywać ten procent z 30-dniowym skarbcem. Możesz również porównać szacowany zwrot z inwestycji, który zarobiłbyś, inwestując swoje aktywa w innym miejscu. Po przyjrzeniu się, jak wypada Twój procent, będziesz w stanie określić, czy jest to dobre dla Twojej małej firmy, czy nie.

            Ogólnie rzecz biorąc, wyższe wartości procentowe oznaczają, że efektywniej przekształcasz zasoby w zyski. Na przykład wynik 0,010% zostałby uznany za niski. Oznacza to, że mała firma chciałaby ponownie ocenić swoją działalność i wprowadzić zmiany, aby zwiększyć zwrot z całkowitych aktywów.

            Po obliczeniu wskaźnika zwrotu z całkowitych aktywów Twoja praca nie jest jeszcze zakończona. Twoje następne obliczenia będą dotyczyły wskaźników płynności. Wskaźniki te pokazują, czy Twoja mała firma jest w stanie spłacić obecne zobowiązania finansowe. Aby lepiej to zrozumieć, rozważ następujące wskaźniki płynności:

            Aktualny stosunekBieżący wskaźnik mierzy zdolność Twojej małej firmy do spłaty krótkoterminowych zobowiązań finansowych. Aby obliczyć aktualny współczynnik, użyj następującego wzoru:

            Wskaźnik bieżącej płynności= aktywa obrotowe / zobowiązania krótkoterminowe

            Zarówno aktywa bieżące, jak i zobowiązania bieżące są wymienione w bilansie.

            Załóżmy, że Twoja mała firma ma aktywa obrotowe o wartości 10 000 USD. Masz również 5000 $ zobowiązań. Wypełniłbyś stosunek w ten sposób:

            Aktualne wskaźniki, które są mniejsze niż jeden, są uważane za niskie. Chcesz, aby Twój obecny stosunek był powyżej jednego. Dzieje się tak, ponieważ im wyższy wskaźnik, tym lepiej Twoja firma jest w stanie spłacić krótkoterminowe zobowiązania finansowe. Niższe wskaźniki oznaczają, że możesz mieć problemy ze spłatą zobowiązań finansowych. W powyższym przykładzie stosunek wynosi dwa. W tym scenariuszu prawdopodobnie byłbyś w stanie spłacić swoje zobowiązania dłużne. W wielu przypadkach firmy detaliczne mają wysokie wskaźniki bieżące. Obejmuje to takie firmy, jak:

            • Sklepy odzieżowe
            • Stacje benzynoweSklepy spożywczeWskaźnik płynnościWskaźnik szybki mierzy zdolność małej firmy do wywiązywania się z krótkoterminowych zobowiązań finansowych za pomocą płynnych aktywów. Aby obliczyć aktualny współczynnik, użyj następującego wzoru:

              Wskaźnik płynności= aktywa płynne (środki pieniężne i ich ekwiwalenty + rynkowe papiery wartościowe + należności) / zobowiązania krótkoterminowe

              Powiedzmy, że po zsumowaniu wszystkich aktywów płynnych Twoja firma ma 50 000 USD. Twoja firma ma również 30 000 USD bieżących zobowiązań. W takim przypadku należy wypełnić równanie w następujący sposób:

              50000 USD / 30000 USD = 1,67

              Wskaźnik ten oznacza, że ​​Twoja firma ma 1,67 USD płynnych aktywów na pokrycie każdego 1,00 USD bieżących zobowiązań. Wskaźniki powyżej jednego zwykle wskazują, że można łatwo spłacać bieżące zobowiązania. Wskaźniki poniżej jednego wskazują, że możesz nie być w stanie ich w pełni spłacić.

              Inne kluczowe kwestie dotyczące aktywówPracując nad ustaleniem, ile warta jest Twoja firma, pamiętaj, że aktywa reprezentują tylko to, co posiadasz. Nie reprezentują pełnej wartości Twojej firmy.

              Ważne jest również, aby wiedzieć, że czasami wartości aktywów muszą zostać przeszacowane według godziwej wartości rynkowej. Aby to zrobić, może być konieczne zwrócenie się do eksperta. Firmy zajmujące się wyceną, konsultanci lub brokerzy specjalizujący się w wycenie małych firm to dobre opcje do rozważenia.

              Jeśli więc aktywa w Twoim bilansie nie reprezentują pełnej wartości Twojej firmy, co jeszcze obejmuje? Twoja firma czerpie również wartość z:

              • Ile przepływów pieniężnych generuje Twoja firma
              • Twoja sprzedaż całkowita lub bruttoZysk akcjonariuszy, którzy są właścicielami Twoich akcjiTwoja istniejąca baza klientówOceniając bilans aktywów, powinieneś wiedzieć, że niektóre aktywa nie są uwzględnione. Niektóre aktywa, których nie ma w bilansie, to:

                • Lokalizacja Twojej małej firmy
                • Wartość Twoich pracownikówBadania i rozwój, w które jesteś zaangażowanyNiemożliwe do zidentyfikowania wartości niematerialne i prawne, takie jak wartość firmy, marka i reputacjaWniosek

                  Teraz, gdy wiesz, jak analizować aktywa w swoim bilansie, nie trać ani minuty. Im szybciej przeprowadzisz analizę, tym szybciej możesz opracować strategie dotyczące dalszego budowania swojego przedsiębiorstwa i przyciągania inwestorów.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy